{از کوزه همان تراود تراود که در اوست}

http://meiti.persiangig.ir/image/Farahani.jpg

نمی‌دونم داشتم به چی فکر می‌کردم که فکرم رفت این سمت که تو چند وقت گذشته چقدر مشکل یا مسئله تو دورو برم دیدم؛


یادم افتاد که یه استاد دانشگاهی تو زنجان به یه دانشجو تعرض کرده؛ و ایشون تبرئه می‌شه «از نظر دادگاه کار غیر قانونی انجام نشده؛ ولی چون رفتار ایشون از منزلت استاد دانشگاهی بدور بود؛ ایشون باید استعفا بدهند.» همین! یادم اومد دو سه سال پیش بود که یک استاد دانشگاه هنرهای زیبای تهران چون به موی یک دانشجوی دختر دست زده بود برای همیشه از دانشگاه اخراج شد.


یادم اومد که آقای عبدالله نوری چند سال پیش در دفاعیاتش از ملت اسرائیل دفاع کرد و گفت ما با ‏مردم اسرائیل دشمن نیستیم، دادگاه به همین دلیل او را مجرم شناخت و سالها زندانی کرد و او ‏از آن تاریخ تا امروز حرف عادی هم نمی‌زند. در حالی که مشایی عنوان کرد ما با مردم اسرائیل دوستیم « قسم به همه‌ی نمازهایی که خوانده‌ام «دوستی با مردم اسرائیل» عين آموزه‌هاي ديني است» و ...


سه نفر از هنرمندان برای یک رهایی جوان فقیر از اعدام درخواست کمک مالی و افتتاح حساب کردند. دادگاه جنایی این سه هنرمند فرهیخته رو احضار کرد؛ یادم اومد که چهار سال پیش روزنامه ایران هم برای بسیاری از زندانیان و اعدامی‌ها همچین کاری کرد؛ آخرش هم همه همدیگر را ماچ کردند و سالم به پایگاه ‏خودشان برگشتند.


دکتر علی کردان که... . ایشون در تازه‌ترین اقدام بدون اینکه اعلام کند که مدرکش تقلبی نیست، از کسانی ‏که اثبات کردند مدرک او تقلبی است، به عنوان مفتری شکایت کرد.


گل‌شیفته فراهانی در فیلمی از ریدلی اسکات، کارگردان ‏انگلیسی بازی کرده‌است (توضیح: او نمی‌خواهد در فیلم بازی کند، بلکه بازی کرده است.) ‏وی برای بازی در فیلم بعدی در هالیوود می‌خواست به آمریکا برود ولی در فرودگاه به او ‏اعلام شد ممنوع الخروج است. یادم آمد بازیگر زن بوسنیایی در فیلم خاکستر سبز ابراهیم حاتمی‌کیا بازی کرد؛ وی نه تنها ممنوع الخروج و ممنوع الورود نشد بلکه برای بازی ‏در این فیلم نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول زن از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر شد. همایون ارشادی در فیلم «بادبادک باز» به کارگردانی مارک فورستر –کارگردان هالیوودی- بازی کرد، ولی آب از آب تکون نخورد!


وزارت ارشاد گل شیفته فراهانی را ممنوع الخروج کرده است، چون ‏از دیروز کشف شده است که برای بازی در یک فیلم خارجی، باید فیلمنامه آن توسط وزارت ‏ارشاد اسلامی مورد تصویب قرار بگیرد.